Karadeniz Bayrak
Son Dakika
10 Aralık 2018 Pazartesi

İLLA BİRİNİN ÖLMESİ Mİ GEREKİYOR?

Gazeteci haber yaparken kayalıklardan düştü!

25 Eylül 2018 Salı, 08:20

Son zamanlarda yerli ve yabancı turistlerin akınına uğrayan Ulubey ilçesi Ohtamış Şelalesine haber yapmak için giden gazeteci Ahmet Bayrak, çekim sırasında ayağının kayması sonucu dengesini kaybederek kayalıkların üzerinden düştü. Ulubey’deki ambulans arızalı olduğu için Ordu’dan  112 Sağlık ekiplerinin gelmesi beklendi.

Ohtamış Şelalesi’ndeki yol sorununa ve oluşan göçüklere dikkat çekmek için bölgeye giden Ahmet Bayrak, ayağı kayarak kayalıklardan yuvarlandı. Mahsur kaldığı yerden 112 ekipleri ve mahalle sakinleri tarafından yaklaşık 500 metre fındık bahçesinden götürülerek kurtarılan Ahmet Bayrak’a olay yerinde ilk müdahale 112 Sağlık ekipleri tarafından yapıldı. Ağır yaralanan ve Ordu Devlet Hastanesi’ne götürülen Bayrak’ın, vücudunda kırıklar meydana geldi.

Ambulans Ordu’dan geldi

Ulubey Devlet Hastanesi’ndeki ambulansın arızalı olmasından dolayı ambulans Ordu’dan gelirken, sağ bileği kırılan ve göğsünden darbe alan Bayrak, ambulans gelene kadar acı içinde bekledi.

Fındık bahçesinden götürüldü

Gazeteci Bayrak’ın Ohtamış Şelalesinde ayağının kayıp düşmesi sonucu olay yerine AFAD ekipleri de geldi. Bayrak, sedye üzerinde olay yerinden ambulansa kadar, araba yolu olmadığı için 500 metre kayalıklar ve fındık bahçelerindeki dik yamaçlardan geçilerek ulaştırıldı.

Yolda göçük var

Ulubey Belediyesi’nin, Ohtamış Şelalesi’ne gidilmesi için yol açmasına rağmen yol için istinat duvarı yapmamasından ötürü yolda 6 ay önce göçüklerin oluştuğu ancak belediyenin ilgilenmediği öne sürüldü. Öte yandan turistlerin göçen yoldan, fındık dallarından tutarak şelaleye ulaşabildiği belirtildi.

“Turistler şelaleye inemiyor”

Turistlerin şelaleye gidebilmesi için fındık dallarından tutarak gitmesi gerektiğini söyleyen Bayrak; “Ordu’da şelalelerin yerli ve yabancı turistlerin ilgisine çektiğine değinen Ahmet Bayrak; “Birçok turist fırsat buldukça şelalelere giderek yüzme ve piknik yapmanın tadını çıkarıyor. Ordu’ya 38 km. uzaklıkta olan Ohtamış Şelalesi’ne çekim yapmak için gittim. Çünkü 6 aydan bu yana açılan yolda göçük vardı ve Ulubey Belediyesi ilgilenmiyordu. Ben aynı zamanda 13 yıldır Ohtamış Şelalesi Derneğinin başkanlık görevini yürütmekteyim. Bu dernek Türkiye’de şelaleyi tanıtmak için kurulan ilk ve tek dernektir. Dernek başkanı olarak oradaki eksikliklere dikkat çekmek için bölgeye gittim. Ne yazık ki Ohtamış Şelalesinde bir takım sorunlar üzerinden yıllar geçmesine rağmen çözüme ulaştırılamadı. Bu sorunların başında çevre düzenlemesi, yol, otopark, gibi sorunlar geliyor.” dedi.

“Yol tamamen kapandı”

Çekim yaparken kaza geçirdiğini ancak Ohtamış Şelalesi’nin daha iyi duruma gelmesi için çalışmalara devam edeceğini aktaran Bayrak, şunları kaydetti; “Ulubey Belediyesi yaptığımız bütün uyarılara rağmen şelaleye kadar yol indirdi. Yol açıldıktan sonra iki ayrı alanda meydana gelen göçük nedeniyle şelaleye iniş yolu tamamen kapandı. Yaklaşık 6 aydır şelaleyi görmek için gelen yerli ve yabancı turistler şelaleye inerken büyük güçlük çekiyor. Ben de gelen şikayetler üzerine konuyu haberleştirmek üzere şelaleye gitmiştim. Şelalenin alt kısmında bulunan kayalıklarda çekim yaparken talihsiz bir kaza yaşadım. Şu an sağ elim kırık ancak sağlık durumum iyiye gidiyor. Tedavim biter bitmez şelalemiz için çalışmalarımıza kaldığımız yerden devam edeceğiz.”

Kırık 4 gün sonra ortaya çıktı

Kaza sonrası Ordu Devlet Hastanesine getirilen Bayrak, ”Acil Serviste yapılan muayene sonucu tomografi ve sağ bileğimden film çekildi. Serum tedavisinden sonra bileğim kırık nedeniyle alçıya alındı. Göğüs doktorum muayene sonrası göğsümde ezik olduğunu belirterek taburcu edildim.Bileğimde kırık hariç bireyin olmadığının söylenmesi üzerine bir gün sonra  Kırşehir Y.Orduspor maçını izlemeye dahi gittim. 3. gün sonra  Ordu Devlet Hastanesine ortopedi doktoruna gittim. Bileğimden ve göğsümden film çektirdim. Sonuçları almak için öğle sonrası tekrar doktoruma gittim. Saat 3’e kadar bekledim. Hastanede firma değişikliği nedeniyle  yeni sisteme geçildiği için doktorum sonuçları bilgisayarda göremediğinden tedavim yarıda kaldı. Tüm hastalar evlerine gönderildi.  Benim gibi yüzlerce insan mağdur oldu. Hastane çıkışı sosyal medya üzerinden canlı yayın yaparak bu yapılan haksızlıkları dile getirdim.Gece Altınordu Kaymakamı Niyazi Ertan bey beni arayarak geçmiş olsun dileklerinde bulunarak yaşadıklarımdan duyduğu üzüntüyü belirtti.Ardından Sağlık Müdür yardırıcısı beni aradı  yeni sisteme geçildiği için sıkıntının yaşandığını belirtti.TC kimlik numaramı  isteyerek bana yardımcı olacağını belirtti.Ben de bana özel bir isteğim yok tüm vatandaşların derdine çözüm bulmalısınız dedim.Tedavimi Özel Umut Hastanesinde devam edeceğimi belirttim.Gece Umut hastanesi acile gittim nöbetçi doktor Salih Abdulfattah hocam gerekli tedavimi yaptıktan sonra mutlaka göğüs doktoruna görünmem gerektiğini belirtti..4. gün Ordu özel umut hastanesine Göğüs doktoru Serkan hocama  geldim yapılan ultrasyon çektirmem gerektiğini söyledi.Göğsümde  önce 3 kırık 3 kırık daha olmak üzere toplam 6 kırık olduğu ortaya çıktı.Bileğimdeki kırık için 6 . gün Koray hocama gittim film çekerek kolumu alçıya aldırttı” dedi.

Yorum yazın...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: İçerikler İzinsiz Kopyalanamaz!